Leren én welzijn centraal bij Oxford Academy

Interior,Of,An,Empty,School,Classroom,,,Quarantine,During,Coronavirus

Sinds 2008 bouwen aan méér dan kennis: Leren én welzijn centraal bij Oxford Academy

In 2008 werd Oxford Academy opgericht vanuit één duidelijke missie: ieder kind en elke jongere moet de kans krijgen om zijn of haar volledige potentieel te benutten. Wat begon als een kleinschalig initiatief in Den Haag groeide uit tot een vertrouwd instituut waar jaarlijks honderden leerlingen uit het basis- en voortgezet onderwijs terechtkunnen voor begeleiding op maat.

In de afgelopen 15 jaar is er veel veranderd in het onderwijslandschap, maar één visie is bij Oxford Academy altijd leidend gebleven:

Wij zijn ervan overtuigd dat cognitieve ontwikkeling en emotionele ontwikkeling onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Wanneer een leerling niet goed in zijn of haar vel zit, zien we vrijwel altijd dat dit ook de leerprestaties beïnvloedt. Omgekeerd geldt hetzelfde: wanneer leren moeizaam verloopt, kan dit een flinke weerslag hebben op het zelfvertrouwen en het sociaal-emotioneel welzijn van de leerling.

Daarom kiest Oxford Academy bewust voor een holistische aanpak. Onze begeleiders bieden niet alleen vakinhoudelijke ondersteuning in bijvoorbeeld wiskunde, taal of Engels, maar nemen ook de tijd voor de leerling als mens. We werken aan zelfvertrouwen, motivatie, planningsvaardigheden en omgaan met stress. Want pas wanneer het hoofd én het hart meewerken, kan écht leren plaatsvinden.

Deze visie is niet alleen zichtbaar in de inhoud van onze begeleiding, maar ook in onze samenwerkingen met ouders, scholen en maatschappelijke organisaties. We bouwen aan duurzame leertrajecten waarin ruimte is voor groei, fouten maken en persoonlijke ontwikkeling.

Ook in de toekomst blijven we investeren in deze brede aanpak. Want of je nu moeite hebt met begrijpend lezen, last hebt van faalangst of juist extra uitdaging zoekt: bij Oxford Academy ben je méér dan je cijfers. Je bent een mens in ontwikkeling.

Deel dit bericht