Oxford Academy gaat graag de samenwerking met uw school aan, door extra ondersteuning en begeleiding te bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. De Nederlandse overheid heeft 8,5 miljard euro vrij kunnen maken voor deze vorm van ondersteuning aan leerlingen, vanaf de basisschool tot en met scholieren die actief zijn op het MBO. Dit is een fantastische ontwikkeling voor scholen, voor leerlingen en uiteraard ook voor ouders.
Scholen hoeven het niet helemaal zelf te realiseren. Oxford Academy steunt scholen bij het opstellen van de juiste aanpak en het maken van gerichte keuzes om de leerlingen het beste aan te bieden. Wij denken met u mee, gaan met een helder plan aan de slag en onderhouden hierover een duidelijke communicatie met de contactpersoon op school.
Wij bieden ondersteuning aan leerlingen in kleine groepen, voor optimale verbetering van de prestaties op school. Wij vertellen u graag meer over wat wij voor meerwaarde kunnen betekenen in het geval van een samenwerking met de school van uw kind. Neem voor meer informatie of advies vrijblijvend contact met ons op middels onderstaand contactformulier.
Het Nationaal Programma Onderwijs houdt zich onder meer bezig met het bieden van mogelijkheden om leerlingen het onderwijs te bieden dat zij nodig hebben. Hiervoor verstrekken zij de benodigde middelen om een geheel eigen schoolprogramma te realiseren.
De komende twee jaar ontvangen Nederlandse scholen extra financiële middelen om maatregelen te nemen en plannen te maken voor het realiseren van onderwijs dat het beste bij de behoeften van hun leerlingen aansluit.
Zowel de overheid als de gemeente biedt ondersteuning aan scholen voor een goede uitvoering van het eigen schoolprogramma, waarbij kan worden gedacht aan onder meer examentraining, huiswerkbegeleiding, bijlessen, coaching en begeleiding in de klas. Scholen hebben veel verschillende opties en kunnen naar eigen inzicht vormgeven aan het opzetten van dit onderwijs. Vaak zijn scholen helaas zelf niet voldoende in staat om achterstanden in te halen.
Tot aan de zomervakantie van schooljaar 2021/2022 moeten scholen alle beschikbare tijd maximaal benutten. Het Ministerie van OCW stimuleert scholen hiertoe, waarbij eveneens is aangegeven dat er extra begeleiding en onderwijs wordt geboden aan leerlingen die hier behoefte aan hebben.
Deze extra begeleiding en onderwijs wordt ook buiten schooltijden en schooldagen beschikbaar gesteld, zoals in schoolvakanties.
Leerlingen die een grote achterstand hebben opgelopen, bijvoorbeeld (mede) door de coronacrisis en het thuisonderwijs, hebben een doelgerichte aanpak nodig om deze achterstand in te halen. Dit wordt door de Nederlandse overheid mogelijk gemaakt door de subsidieregeling ‘Extra handen in de klas’ verder te ontwikkelen en uit te breiden.
Daarnaast wordt de regeling voor zowel vroegschools als voorschools onderwijs herhaald. Op dit moment heeft de Nederlandse overheid de subsidieregeling inhaal- en ondersteuningsprogramma’s voor scholen verlengd tot het schooljaar 2022/2023.
Blijven zitten is nooit leuk voor een leerling. De leerling moet niet alleen een heel schooljaar overdoen, maar komt ook ineens in een heel andere leeromgeving met andere kinderen in de klas terecht.
Het systeem van blijven zitten en een heel jaar overdoen, wordt nader herzien. De verlengde leerroute, waarbij het lesprogramma over langere periode wordt uitgesmeerd, is een mogelijkheid. Leerlingen met een leerachterstand hoeven in dit geval niet meer een heel schooljaar te herhalen.
Het is belangrijk dat leerlingen optimaal worden ondersteund. Oxford Academy gaat hiervoor de samenwerking met scholen aan, voor leerlingen die te maken hebben met een ontwikkelings- en/of leerachterstand.
Wij zorgen voor maximale ondersteuning, onder meer door lesmateriaal, verslagen, planningen en ervaren docenten te verzorgen. Wij inventariseren samen met de scholen welke leerlingen extra ondersteuning nodig hebben.
Bijna alle leerlingen hebben wel eens moeite met een bepaald vak. Een klein steuntje in de rug is dan vaak genoeg om het verschil te maken in hun cijfers. Dat steuntje in de rug zijn wij.